GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Jul 18, 2013

UJIAN PENILAIAN DOKTOR MUDA SKKK1 2013

"MENGGEMILANGKAN AKADEMIK" 

18 JULAI, 2013 - SK. KUBANG KERIAN 1




Seramai 21 orang murid tahun 5 dan 6 SKKK1 telah menduduki UJIAN PENILAIAN TAHAP KOMPETENSI DOKTOR MUDA HARAPAN 2013, pada hari ini bertempat di Makmal Komputer SKKK1. Ujian ini di berikan kepada ahli-ahli Kelab Doktor Muda SKKK1 yang berminat dan mendapat kebenaran daripada ibu bapa mereka. Ianya dianjurkan dengan kerjasama Kementerian Pelajaran Malaysia dengan Kementerian Kesihatan Malaysia.

Antara objektif utama penubuhan Kelab Doktor Muda SKKK1 ialah : 

  • Untuk membentuk tabiat kesihatan di kalangan murid sekolah rendah dengan meningkatkan pengetahuan dan kemahiran asas kesihatan mereka agar mereka dapat :
    • Mengamalkan cara hidup sihat
    • Menjadi pembimbing dan pendorong kepada rakan sebaya dan anggota keluarga ke arah mengamalkan cara hidup sihat.
    • Membantu anggota kesihatan dan pihak sekolah dalam menjalankan aktiviti kesihatan di sekolah.
  • Menggalakkan ibu bapa atau penjaga supaya memberi perhatian wajar kepada kesihatan anak-anak.
  • Memperkukuhkan penglibatan guru serta warga sekolah lain dalam usaha meningkatkan kesihatan pelajar.
  • Mempertingkatkan kerjasama antara Jabatan Kesihatan dengan Jabatan Pendidikan dalam menggalakkan amalan kesihatan yang baik di kalangan murid sekolah rendah.

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.