GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Jul 15, 2013

MAJLIS PERASMIAN DAN PENUTUPAN BULAN PANITIA SAINS SKKK1 2013

"MENGGEMILANGKAN AKADEMIK"

15 JULAI, 2013 - SK KUBANG KERIAN 1











Bulan Panitia Sains SKKK1 telah bermula pada 17 Jun 2013 dan berakhir pada hari ini 15 Julai, 2013. Bulan Panitia Sains ini telah dianjurkan oleh Panitia Sains SKKK1. Ia merupakan satu program tahunan Panitia Sains yang bertujuan untuk menarik minat murid SKKK1 terhadap mata pelajaran Sains . Program-program yang telah diadakan sepanjang bulan ini mampu memberi perangsang kepada murid SKKK1 supaya berminat terhadap mata pelajaran sains dan dapat melahirkan pelajar yang berketerampilan, kreatif dan inovatif. Antaranya ialah :-
  • Kuiz terbuka dan kuiz bertulis (Tahun 1)
  • Tayangan Info Sains dan Kuiz (Tahun 2)
  • Pertandingan Reka Cipta Lego (Tahun 3)
  • Pameran di bilik Sains dan Kuiz (Tahun 4)
  • Eksperimen (Tahun 5)
  • BMI (Tahun 6)
Antara Objetif Utama Bulan Panitia Sains ialah :-
  • Untuk meningkatkan minat murid SKKK1 terhadap mata pelajaran Sains
  • Meningkatkan motivasi murid SKKK1 supaya minat terhadap mata pelajaran Sains
  • Untuk melahirkan murid SKKK1 yang kreatif dan inovatif.
  • Untuk meningkatkan pencapaian akademik bagi mata pelajaran Sains dan seterusnya mencapai target yang telah ditetapkan.
 Majlis Perasmian dan Penutupan Bulan Sains SKKK1 2013 telah diadakan pada pagi ini dengan suasana yang begitu meriah dan mengejutkan sekali. Pelbagai aktiviti menarik yang jarang-jarang dilihat pada zaman sekarang telah di persembah. Antara pertunjukkan cara manusia berhubung melalui kepulan asap, paluan gong, utusan berita melalui binatang seperti kuda dan burung merpati dan seterusnya pada masa sekarang manusia begitu canggih berhubung dengan kemudahan yang cepat, pantas, tepat bila-bila masa dan dimana ssahaja  berada iaitu melalui telefon dan juga internet.. Semasa ucapan perasmian penutup oleh Tn. Guru Besar SKKK1, Tn. Hj. Mohamed b. Che Noh, juga utusan ucapan penutup tersebut telah disampaikan oleh murid melalui tunggangan kuda dan sebagai simboliknya melepaskan seekor burung merpati yang telah di  ikat utusan berita majlis perasmian dan penutupan bulan Sains SKKK1 2013 pada kaki burung tersebut.

Seterusnya dalam ucapan penutupnya juga, Tn. Guru Besar merakamkan ucapan terima kasih kepada semua guru dan kakitangan SKKK1 yang terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam menjayakan majlis pada pagi ini. Sesungguhnya tanpa kerjasama dari semua pihak, tidak mungkin aktiviti yang diadakan pada pagi ini berjalan dengan lancar dan sempurna.

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.