GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Oct 30, 2012

KEM PEMANTAPAN ROHANI TAHUN 6

"Menggemilangkan Akademik"


  
30 OKTOBER, 2012 - SK. KUBANG KERIAN 1

Kem Pemantapan Rohani (Ibadah) bagi murid-murid tahun 6, 2012 telah diadakan selama 2 hari berturut-turut bermula 29 Oktober, 2012 hingga 30 Oktober, 2012, bertempat di SKKK1. Semua murid tahun 6 SKKK 1 diwajibkan mengikuti KEM ini. Murid-murid dibahagikan kepada beberapa kumpulan di bawah bimbingan ustaz, ustazah dan guru j-Qaf SKKK 1. Kem ini merupakan salah satu aktiviti wajb yang diadakan setiap tahun kepada murid-murid tahun 6 selepas peperiksaan UPSR sebagai persediaan ke  alam remaja yang mencabar. Antara aktiviti yang diadakan sepanjang KEM ini  ialah ceramah 'Bersuci Dalam Perspektif Islam', bengkel LDK 'Amali Istinjak, Tayammum dan Wuduk', ceramah 'Falsafah Solat Pembentukan Peribadi Muslim, bengkel 'Azan dan Iqamah, amali 'solat' , Ceramah Persiapan Alam Remaja Dari Perspektif Islam' dan amali 'Mandi Wajib'.

Guru Besar SKKK 1, Tn. Hj. Mohamed b. Che Noh dalam ucapan ringkasnya berharap agar semua murid tahun 6 yang mengikuti Kem Ibadah pada dua hari ini dapat memberi tumpuan yang sepenuhnya dan mengamalkan  segala ilmu yang diberikan dengan semaksima yang mungkin dan semoga menjadi muslim sejati seperti yang diharapkan. Insyallah.

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.