GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Oct 4, 2012

IN HOUSE TRAINING VLE FROG

"Menggemilangkan Akademik"

KHAMIS 4 OKTOBER 2012 - SK KUBANG KERIAN 1

Susulan daripada Krusus VLE Frog bagi Guru Penyelaras ICT & Guru ICT Sekolah yang dibuat oleh Unit ICT JPN Kelantan, satu In House Traning telah di jalankan di sekolah bagi Ketua Panitia Mata Pelajaran (27 September, 2012 - Kumpulan 1) dan guru kelas Tahap 1 (4 Oktober, 2012 - Kumpulan 2 ). Krusus ini dijalankan di Makmal Komputer Sekolah yang dikendalikan oleh Guru Penyelaras ICT iaitu Che Hamdan b. Hamid dan dibantu oleh Pn. Salwa bt. Husin ( Guru ICT ) serta En. Sarkawi ( Juru Teknik Komputer). Seramai 15 orang Ketua Panitia Mata Pelajaran yang turut disertai oleh Guru Besar SKKK1, Tn. Hj. Mohamed b. Che Noh, Penolong Kanan Pentadbiran Pn. Hjh. Wan Rosnani bt. Wan Hamat dan Penolong Kanan Hal-Ehwal Murid PN. Hjh. Noraini bt. Abdullah. Para peserta diperkenalkan serta di dedahkan dengan Aplikasi VLE Frog dan cara menggunakan kemudahan yang disediakan untuk proses P&P. Pada akhir krusus ini satu majlis penyerahan Dongle Yes 4G  kepada peserta krusus telah disampaikan oleh Guru Besar iaitu Tn. Hj. Mohamed Bin Che Noh.

Antara Objektif Utama Krusus ini diadakan adalah  untuk :-
1. Memperkenalkan VLE FrogAsia di bawah Projek 1Bestarinet.
2. Memberi latihan membina bahan P&P melalui laman wab yang disediakan.
3. Membina laman wab VLE FrogAsia untuk Sekolah, Panatia Mata Pelajaran & Diri sendiri.
4. Memberi pendedahan awal berkenaan Aplikasi VLE FrogAsia.

Hasil daripada kursus ini, para guru telah mendapat penambahan ilmu terutama dalam bidang pendidikan.  Adanya Frogasia.Com ini akan dapat menyediakan para guru untuk menggunakan teknologi terkini dalam pengajaran, sejajar dengan perubahan dunia kini. Pendedahan kepada murid juga akan dilakukan secara berperingkat dari masa ke semasa. 

 

 

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.