GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Apr 26, 2017

CERAMAH MOTIVASI MURID TAHUN 6

26 APRIL, 2017 - SK KUBANG KERIAN 1


Kem Motivasi Tahun Enam merupakan program tahunan yang diadakan setiap tahun. Program ini telah dirangka dan dijadikan sebagai salah satu program tahunan. Walaupun program ini amat singkat daripada segi pelaksanaannya, namun  program ini membawa kesan besar kepada kesedaran pelajar tentang kepentingan menuntut ilmu/ belajar demi masa hadapan mereka. Program ini banyak menyumbang dengan menyuntik semangat  belajar para pelajar untuk lulus dalam UPSR.  

Sehubungan dengan itu, Unit Kecemerlangan UPSR SKKK1 telah mengadakan Kem Motivasi murid tahun 6 pada hari ini bertempat di Anjung Bestari. Penceramah motivasi pada kali ini merupakan bekas murid SKKK1 iaitu saudara Ahmad Faiz bin Ibrahim.

Matalamat  sebenar program Kem Motivasi ini adalah semata-mata untuk mencetuskan kesedaran di kalangan pelajar tentang peranan dan tanggung jawab mereka sebagai pelajar di samping meniupkan  semangat dan azam yang tinggi untuk belajar serta bertekad untuk lulus dengan cemerlang dalam peperiksaan UPSR.

Objektif bagi program ini ialah:-

  1. Membimbing dan menyedarkan pelajar  tentang tangungjawab mereka sebagai pelajar dalam menimba ilmu pengetahun.
  2. Mewujudkan pelajar yang mempunyai azam dan iltizam untuk lulus dengan cemerlang dalam UPSR serta mempunyai ketrampilan dan kewibawaan sebagai pemimpin dalam kumpulan mereka. 
  3. Memberikan semangat dan kekuatan mentaliti dan  emosi pelajar untuk  menghadapi UPSR .

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.