GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Oct 18, 2016

MAJLIS KHATAM AL-QURAN TAHUN 6 2016

18 OKTOBER, 2016 - SK KUBANG KERIAN 1







Majlis Khatam Al-Quran murid Tahun 6 bagi tahun 2016 anjuran Panitia Pendidikan Islam (unit Dakwah) telah diadakan pada hari ini dengan meriahnya bertempat di Anjung Bestari SKKK1. Seramai 84 orang murid tahun 6 telah khatam Al-Quran dan terlibat secara langsung dalam majlis pada hari ini. Majlis telah dirasmikan oleh YDP PIBG SKKK1, Tn. Hj. Mohd Yunus @ Abd Halim b. Tahir. 

Dalam ucapan ringkas Tn. Guru Besar SKKK1, Tn. Hj. Mohamed b. Che Noh, mengucapkan tahniah dan syabas kepada semua murid yang telah berjaya khatam Al-Quran sebanyak 30 Juz, dan harapan beliau agar murid-murid sentiasa membaca Al-Quran setiap hari. Sekalung ucapan terima kasih kepada semua guru dan seluruh warga sekolah kerana telah memberi komitmen dan kerjasama dalam menjayakan majlis yang penuh meriah pada hari ini.

Objektif Majlis Khatam Al-Quran
  • Melahirkan murid yang terdidik dengan Al-Quran
  • Melahirkan generasi murid yang memahami keagungan dan kemuliaan Al-Quran
  • Memupuk murid dengan akhlak yang terpuji
  • Menghargai dan mengiktiraf serta memberi pendedahan kepada murid
  • Menarik minat murid untuk membaca dan mengkhatamkan Al-Quran
  • Merapatkan hubungan silaturrahim di kalangan ibu bapa dan warga sekolah
  • Memberi kesedaran kepada ibu bapa dan murid kepentingan belajar Al-Quran
  • Membina ransangan dan motivasi kepada murid serta menanamkan minat dan keinginan untuk maju khususnya dalam matapelajaran Pendidikan Agama Islam
  • Membina sahsiah dan peribadi unggul berasaskan Al-Quran dan As-Sunnah.

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.