GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Oct 25, 2016

PROGRAM GOTONG ROYONG MURID SKKK1 BERSAMA PENDUDUK KAMPUNG KENALI KUBANG KERIAN

25 OKTOBER, 2016 - SK KUBANG KERIAN 1









Program Gotong Royong murid-murid tahun 6 SKKK1 bersama guru-guru tahun 6 dan penduduk setempat Kampung Kenali Kubang Kerian telah dilaksanakan pagi ini bermula jam 8.30 pagi hingga 11.00 pagi ini. Gotong royong melibatkan kawasan sekitar Kampung Kenali dan Surau Kampung Kenali. Aktiviti ini merupakan salah satu program selepas UPSR bagi murid-murid tahun 6.

Objektif Program :
  • Merapatkan silaturrahim dan memupuk kepersefahaman yang diantara guru, murid dan Masyarakat sekeliling.
  • Memberi kesedaran kepada murid akan kepentingan hidup bermasyarakat dalam membentuk sahsiah diri yang cemerlang.
  • Melahirkan masyarakat yang prihatin dikalangan murid-murid akan kepentingan menjaga dan menceriakan kawasan perkuburan sebagai sebagai salah satu tanggungjawab bersama.
Rasional Menjayakan Program 
  • Bersama-sama mengembeling tenaga anatara guru,murid dan masyarakat dalam membantu menceriakan kawasan kampung.
  • Memberi gambaran yang lebih jelas kepada murid akan contoh suasana pembelajaran dan pengajaran yang dilalui oleh mereka sewaktu disekolah
Sehubungan dengan itu Tn Guru Besar SKKK1, Tn. Hj. Mohamed bin Che Noh mengucapkan sekalung penghargaan dan terima kasih kepada semua penduduk Kampung Kenali Kubang Kerian yang terlibat pada pagi ini kerana telah sama-sama memberi kerjasama menjayakan program gotong royong ini. Program ini juga merupakan salah satu Program kerjasama antara Panitia Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan dan Pendidikan Moral sekolah bagi tahun 2016 . Program  ini telah dapat dilaksanakan dengan jayanya dengan sokongan dan bantuan dari pelbagai pihak terutama dari murid-murid, guru-guru tahun 6 SK Kubang Kerian 1 dan masyarakat setempat. Semoga program ini dapat diteruskan untuk masa akan datang kerana ia memberi banyak manafaat terutamanya bagi murid-murid dalam membentuk sahsiah diri yang tinggi.

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.