GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Feb 27, 2014

MESYUARAT AGUNG PIBG DAN MAJLIS PENYAMPAIAN ANUGERAH KECEMERLANGAN MURID 2013

"MENGGEMILANGKAN AKADEMIK"




Majlis mesyuarat agung PIBG dan majlis penyampaian anugerah kecemerlangan murid SKKK1 tahun 2013 telah diadakan dengan jayanya pada petang ini bertempat di Anjung Bestari SKKK1.Majlis telah dirasmikan oleh YBG En. Syamsudin b. Yusof, Naib Ketua Umno Bahagian Kubang Kerian.

Dalam ucapan alu-aluan, Tn. Guru Besar , Tn. Hj. Mohamed b. Che Noh, mengucapkan terima kasih kepada Cikgu Syamsudin wakil kepada Datuk Muhammad b. Abdul Ghani, Ketua UMNO Bahagian Kubang Kerian yang tidak dapat hadir pada petang ini kerana berada di Kuala Lumpur atas urusan rasmi.  

Beliau juga turut mengucapkan  terima kasih kepada semua ibu bapa yang sudi meluangkan masa bersama pada petang ini, seterusnya beliau mengucapkan tahniah dan syabas kepada semua penerima hadiah pada petang ini, terima kasih kepada para penderma yang sudi menderma hadiah cabutan bertuah pada hari ini.Sekalung ucapan tahniah juga ditujukan kepada AJK PIBG yang baru dipilih dan dilantik pada petang ini. Kesempatan yang ada pada petang ini, beliau turut memaklumkan PBS akan diteruskan dengan penambahbaikan. Seterusnya beliau mengucapkan terima kasih kepada ibu bapa yang telah menghantar  usul mesyuarat agung PIBG pada petang ini. Semua usul yang dikemukakan akan dibincangkan dan akan diambil tindakan d alam mesyuarat AJK PIBG dalam masa terdekat.

Turut dimaklumkan kutipan derma PIBG akan dibuat pada tahun ini sebanyak RM10 untuk satu keluarga setelah tidak dipunggut selama 2 tahun berturut-turut.Seterusnya beliau memaklumkan dan mengajak semua ibu bapa serta semua yang hadir pada petang ini bersyukur kerana murid-murid SKKK1 telah menerima pelbagai sumbangan daripada kerajaan pusat, antaranya:
- Bantuan awal persekolahan untuk semua murid sebanyak Rm100 seorang
- KWAPM melibatkan 200 hingga 300 orang murid
- Bantuan E Kasih melibatkan 48 orang murid
- RMTS melibatkan lebih kurang 300 orang murid
- Pinjaman buku teks melibatkan semua murid SKKK1
- Terbaru SKKK1 menerima peruntukan untuk baik pulih padang sekolah sebanyak 
 RM850 000

Sebelum mengakhiri ucapan alu-aluan, Tn. Guru Besar memohon jasa baik tetamu jemputan pada hari ini agar menyampaikan salam kepada Datuk Muhammad b. Abdul Ghani agar  dapat menyumbang bantuan kewangan untuk menyiapkan Dewan terbuka Anjung MCN yang masih belum siap sepenuhnya. Akhir kata beliau mengucapkan terima kasih sekali lagi kepada semua yang hadir pada petang ini.

Majlis berakhir pada jam 6.00 petang. Panjang umur insyallah berjumpa lagi pada mesyuarat agung PIBG tahun hadapan.Insyallah.


No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.