GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Feb 20, 2014

PROGRAM MOTIVASI PEMIMPIN KECIL SKKK1

20 Feb. 2014 - SK KUBANG KERIAN 1






Ceramah Motivasi Pemimpin Kecil SKKK1 untuk pengawas sekolah, pengawas ICT, pengawas PSS, pengawas buku teks, ketua dan penolong ketua darjah bagi tahap 2 telah diadakan pada petang ini bertempat di Anjung Bestari SKKK1. Ceramah motivasi telah disampaikan oleh penceramah jemputan, YM Raja Zulkipli b. Raja Omar Kaunselor SMK Pancor Perdana Kota Bharu Kelantan.
 
Ceramah motivasi ini merupakan program rutin yang diadakan setiap awal tahun persekolahan untuk memberi pendedahan kepada para pemimpin pelajar dengan maklumat yang berkaitan kepimpinan dan ciri-ciri pemimpinyang boleh diteladani. Ia juga bertujuan memberikan pendedahan terhadap kepentingan sifat kepimpinan dan membuang sikap sambil lewa pemimpin pelajar disamping menanamkan perasaan sentiasa bersedia untuk memimpin. Maklumat berkaitan kemahiran komunikasi juga perlu disampaikan supaya mereka boleh menjalankan tanggungjawab sebagai pemimpin dengan lebih berkesan lagi.
 
Secara umumnya matlamat utama program ini diadakan ialah untuk melahirkan golongan pemimpin pelajar yang bermatlamat, bermotivasi tinggi,rajin, tekun dan sentiasa berkesanggupan membantu sekolah dalam pelbagai tugas   kepimpinan.
 
Matlamat utama program ini diadakan ialah untuk :-
  •  Menyediakan pelajar agar dapat bersedia dengan jawatan yang disandang.
  • Menyampaiakan makluman dan bimbingan berkaitan cara gaya kepimpinan berkesan kepada pemimpin pelajar sekolah tahun 2014.
  • Memberi panduan dan bimbingan berkaitan cara gaya kepimpinan berkesan kepada kumpulan yang dipimpin.
  • Menanam nilai tanggungjawab
  • Membentuk budaya kerja berpasukan dan bertanggungjawab dikalanga peserta serta
  • mempunyai nilai hormat menghormati yang tinggi sesama insan

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.