GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

May 13, 2010

::Sekitar Mesyuarat Agung dan Penyampaian Hadiah Kecemerlangan::

Tanggal 13 Mei 2010 satu Majlis Mesyuarat Agung PIBG dan Penyampaian Hadiah telah  dilaksanakan di Sk.Kubang Kerian 1.Majlis ini berjalan dalam suasana yang  meriah.Dimulakan seawal jam 2 petang dengan acara pendaftaran ibubapa dan murid-murid penerima hadiah kecemerlangan.
Mesyuarat dimulakan jam 3.00 petang dengan pelbagai isu-isu semasa yang diutarakan dan dibincangan bersama.Antara lain Puan Penolong Kanan Pentadbiran telah mengumumkan bahawa jadual peperiksaan dan keputusan peperiksaan telah diumumkan di dalam blog sekolahIni adalah sebagai respon daripada para ibubapa yang mengemukakan soalan mengenai jadual peperiksaan yang tidak sampai ke tangan mereka lantaran kecuaian anak-anak mereka yang masih kecil,terutamanya murid tahun satu. Mesyuarat Agung kali ini telah mengetengahkan pencapaian-pencapain cemerlang Skkk1 dalam bidang akademik,sukan,kokurikulum,ICT dan juga pra sekolah.Penganugerhan lima bintang  dalam pengurusanTeknologi Maklumat dan Komunikasi ( ICT ) ini antara lain seperti yang sempat saya rakam dalam dalam ucaptama Tuan Guru Besar ,telah menyatakan bahawa,” Skkk1 telah dinobatkan mencapai   lima bintang lantaran lebih dari 50 peratus guru-guru di sini sudah boleh berhubung secara maya terutamanya  dalam face book dan juga email.Dengan Guru Besar yang telah bisa menguasai perhubungan secara maya telah cukup membuktikan bahawa Skkk1 telah layak dinobatkan lima bintang oleh bahagian Teknologi Pendidikan….” Antara petikan ucapan Tuan Guru Besar yang sempat saya rakam.
Majlis dimulakan dengan bacaan doa oleh Ustaz Mohd Redhuan.Diikuti dengan bacaan ayat-ayat suci al Quran oleh Adik Mohd Faruq B.Mohamad dari Tahun 5 Honest.
 Majlis ini telah dirasmikan oleh YBrs.Tuan Hj.Makhtar Bin Mustapha,Pengarah JPP Negeri Kelantan.sebagai ucapan” Selamat Datang”kepada Tuan Pengarah JPP,satu persembahan silat seni tari telah dipertontonkan kepada para hadirin.Seterusnya para ibubapa telah dihiburkan dengan persembahan nyanyian oleh murid-murid prasekolah di bawah pimpinan YM Tengku Norsilawaty yang merupakan guru prasekolah.Jam 4.00 majlis diteruskan lagi dengan penyampaian hadiah /anugerah khatam al Quran,persembahan murid Tahap 1( Bercerita)Diteruskan lagi dengan penyampaian hadiah kecemerlangan Murid Tahap 1 dan 2,UPKK 2009( 8A ),UPSR 2009 dan Tokoh Kecemerlangan Ko Kurikulum.
                                                                    Persiapan Buku Program di Makmal Yahoo.Com 
Suasana Mesyuarat Agung 2010
Mc handalan SKKK1...Noor Iman n YM Tg.Norsilawaty
Persembahan Prasekolah
Bercerita Tahap 1 oleh Adik Atikah Nasarudin
Penyampaian hadiah oleh Tuan Guru Besar Skkk1

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.