GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

May 19, 2010

::Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah::

       Tanggal 18 Mei 2010-Sk.Kubang Kerian 1 telah mengadakan sambutan "Hari Guru "peringkat sekolah.Acara dimulakan dengan perhimpunan di Dewan MCN memandangkan tapak perhimpunan.digenangi air ,kesan daripada hhujan semalam.Majlis dimulakan bacaan doa,nyanyian lagu Negaraku,diikuti dengan dengan ucapan Tuan Guru Besar,kemudian gueu-guru Skkk1 sama-sama menyanyikan  lagu" Guru Malaysia"diikuti dengan lagu tema"Guru Pembina negara Bangsa". Selepas sahaja acara nyanyian beramai-ramai oleh guru,satu pertandingan menyalin pakaian wanita kepada guru lelaki telah diadakan.Empat kumpulan masing -masing berlumba menyalin pakaian.permainan ini diadili oleh Tuan Guru Besar.Suasana menjadi begitu hangat dan riuh-rendah dengan hilai tawa para guru dan juga murid memandangkan permaian ini amat lucu sekali.
         Acara diteruskan lagi dengan perlawanan bola tampar antara pasukan merah,Hijau ,Kuning dan Biru.Seterusnya acara padang diteruskan dengan perlawanan bola tampar antara rumah sukan.Selpas penat bermain,guru dan murid-murid dijamu dengan makan tengah hari.Acara pada hari ini berjalan dalam suasana yang begitu meriah.Murid-murid dan guru -guru di Skkk1 sangat terhibur......
 Perutusan hari Guru KPM yang dibawa oleh Tuan Hj.Hilmi selaku PK Ko Skkk1 pada hari Ahad 16 Mei 2010 baru-baru ini
Perihatin..Puan PKP sempat membelai murid istimewa tahun 6 sebelum acara bermula..
Ucapan khas daripada Tuan Guru Besar sempena sambutan hari Guru...

Nyanyian lagu Guru Malaysia oleh guru-guru Skkk1
Acara" pakai baju perempuan"oleh guru-guru lelaki

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.