GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Mar 4, 2010

::Sambutan Maulidurrasul 1431 Hijrah Penuh Gilang gemilang::

Kubang Kerian,04 March 2010-Skkk1 telah mengadakan sambutan Maulidurrasul peringkat sekolah dalam suasan yang penuh bermakna.majlis ini juga diadakan serentak dengan Majlis Kesyukuran  bagi meraikan kejayaan murid-murid Tahun 6 sesi 2009 yang telah mendapat keputusan cemerlang dalam UPSR.
       Majlis dimulakan seawal 7.45 pagi dengan bacaan doa,diikuti dengan perbarisan murid-murid diiringi dengan kalimah suci "Selawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W.Perbarisan ini dikepalai oleh "Kumpulan Selawat Skkk1",diikuti barisan pentadbir sekolah,Tuan Guru Besar dan Pk Ko,diikuti oleh "Kumpulan Selawat ,kemudian murid-murid Tahun 5,Tahun 1,tahun 3,Tahun 6,Tahun 2 dan Tahun 4 dengan diiringi oleh guru yang mengawasi perarakan pada hari ini.Perarakan ini bermula dari padang sekolah,melalui jalanraya sekitar sekolah dan kembali semula ke padang sekolah.
      Suasana menjadi begitu meriah dengan penampilan murid-murid yang berbaju Melayu bagi murid-murid lelaki dan berbaju kurung bagi murid-murid perempuan.Walaupun agak keletihan berarak sekitar bumi Kerian,namun tetap terpancar cahaya kegembiraan di wajah anak-anak yang sememangnya tidak pernah mengenal erti dukacita....
      Sebahagian guru lelaki dan wanita yang tidak menyertai perarakan,ditugaskan untuk memotong daging,dan pelbagai kelengkapan untuk juadah yang akan dihidangkan tengah hari nanti....
 
Bos sedang mengepalai perarakan maulidurrasul...


potong daging....

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.