GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

May 9, 2016

MAJLIS PENUTUP MINGGU PANITIA MATEMATIK 2016

9 MEI, 2016 - SK KUBANG KERIAN 1





'TEROKAILAH DUNIA MATEMATIK'...merupakan tema minggu Panitia Matematik SKKK1 pada tahun ini. Minggu Panitia Matematik SKKK1 telah berlangsung seminggu yang lepas. Beberapa acara dan aktiviti menarik telah diadakan sepanjang minggu. Antaranya Kuiz bertulis untuk murid tahun 1 dan 2, Kuiz Terkumpul untuk murid tahun 3, 4, 5 dan 6 dan bengkel bahan bantu PdP tahun 6.

Majlis penutup telah diadakan dengan rasminya pada pagi ini bertempat di Anjung MCM. Majlis penutup telah dirasmikan oleh Tn. Hj. Mohamed bin Che Noh , Guru Besar SKKK1.  Dalam majlis yang diadakan pada hari ini juga turut disampaikan hadiah kepada semua pemenang dan turut disampaikan Anugerah Pelajar Lancar Sifir murid tahap 1 dan Anugerah Pelajar Cemerlang Matematik tahun 4, 5 dan 6.

Objektif Minggu Panitia Matematik ialah :-
  • Membuka minda murid bahawa matematik adalah fenomena yang berlaki di sekeliling mereka.
  • Menyedarkan murid bahawa matematik adalah pelajaran yang menyeronokkan di samping mencabar minda.
  • Mencungkil bakat kepantasan menyelesaikan masalah semasa pertandingan.
  • Menarik minat murid supaya memberi lebih tumpuan semasa pengajaran dan pembelajaran Matematik di dalam kelas.
  • Membuka peluang meneroka alam Matematik di luar bilik darjah melalui pertandingan dan permainan.

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.