GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

May 21, 2012

PERASMIAN BULAN SAINS 2012

"Menggemilangkan Akademik"




21 MEI, 2012 SK. KUBANG KERIAN 1.

Panitia Sains SKKK 1 telah melancarkan Bulan Sains 2012 pada pagi ini bertempat di Tapak Perhimpunan SKKK 1. Majlis pelancaran telah disempurnakan oleh Tn. Guru Besar SKKK 1, Tn. Hj. Mohamed b. Che Noh, melepaskan belon bersama kain rentang sebagai simbolik perasmian bulan Sains SKKK 1 pada tahun 2012. Majlis perasmian ini diserikan lagi dengan penampilan khas Robot Mis Nano yang dicipta khas oleh jawatankuasa Bulan Sains SKKK 1 dan tidak ketinggalan persembahan berirama murid-murid tahun 2 Caring dengan lagu seekor gajah. 

Dalam ucapan perasmiannya, Tn. Guru Besar telah memaklumkan antara objektif utama di adakan bulan Sains di peringkat seolah adalah untuk melahirkan murid yang mempunyai pengetahuan dan kemahiran dalam bidang Sains dan Teknologi dan mampu mengaplikasikan pengetahuan dan kemahiran berlandaskan sikap saintifik dan nilai murni untuk membuat keputusan dan menyelesaikan masalah harian. Selain itu bulan Sains juga akan memberi kesedaran tentang kepentinga n saling hubungan antara hidupan dan pengurusan alam semulajadi untuk keberterusan hidup manusia sejagat.

Pelbagai aktivi berkaitan dengan Sains telah diadakan sepanjang bulan ini. Antaranya cabutan nombor bertuah guru dan murid, pertandingan kuiz bertulis Sains tahap 1, Info Sains (tayangan CD) untuk tahap 1 dan 2, Celik Sains untuk murid tahap 2, Enjoy Science With IES untuk tahun 6 dan jualan pelbagai hadiah (hari ibu dan hari guru) untuk penambahan dana Panitia Sains SKKK 1 2012.

Sehubungan dengan itu Tn. Guru Besar SKKK 1, mengucapkan sekalung penghargaan dan terima kasih kepada semua ahli jawatankuasa kerja Panitia Sains dan semua guru SKKK 1 yang turut terlibat secara langusng atau tidak langsung dalam menjayakan pelbagai aktiviti sepanjang bulan Sains SKKK 1 2012. 

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.