GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

May 9, 2012

KID’S TENNIS CHALLENGE 2012

"Menggemilangkan Akademik"



KUBANG KERIAN. Satu kejohanan Mini Tenis telah diadakan di Gelanggang Tenis Hospital Universiti Kubang Kerian (HUSM) pada 4 - 6 Mei, 2012 yang lalu. Kejohanan yang dianjurkan bersama oleh Akademik Tenis Darulnaim, Kelab Tenis SKKK 1 dan Kelab Tenis USMCK merupakan perintis pembangunan tenis Negeri Kelantan. Ianya bertujuan untuk mencari bakat-bakat baru dalam sukan Tenis.

Antara objektif utama kejohanan ini adalah untuk :- 

1. Membangkitkan minat dikalangan kanak-kanak seterusnya memupuk semangat kesukanan yang tinggi.

2. Memupuk minat dikalangan ibubapa untuk memberikan galakan kepada kanak-kanak untuk bermain . 

3. Menaikkan motivasi kanak-kanak dalam peningkatan pengajaran dan pembelajaran.

4. Memperkenalkan sukan tenis kepada kanak-kanak di peringkat sekolah. 

5. Menyediakan platform permainan tenis dalam menyediakan pemain-pemain pelapis tenis untuk negeri Kelantan dan Negara di masa akan datang.

Secara umunya Akademik Tenis Darulnaim (ATD) merupakan pusat pembangunan tenis yang telah melahirkan pemain-pemain tenis untuk Negeri Kelantan sejak 5 tahun terakhir ini. Manakala SK. Kubang Kerian 1 merupakan sekolah angkat di bawah program ATD yang diharapkan mampu melahirkan pemain-pemain untuk generasi akan datang. USM pula merupakan pusat perkembangan tenis peringkat Negeri Kelantan, dan merupakan pusat yang akan melahirkan pemain-pemain pelapis untuk Negeri Kelantan.

Antara peringkat Umur  yang terlibat dalam kejohanan ini ialah 12 Tahun Lelaki / Perempuan                                                    bawah 10 Tahun Lelaki / Perempuan dan bawah 8 Tahun Lelaki / Perempuan. Manakala negeri yang telah mengambil bahagian dalam kejohanan ini ialah Negeri Kelantan, Pahang dan Negeri Sembilan. SKKK 1 turut menghantar beberapa orang wakil murid  (lelaki dan perempuan) menyertai kejohanan ini dan telah mendapat tempat ke 2 dan ke 3 bagi lelaki bawah 8 tahun iaitu adik Nazmi Kamal dan adik MF Wildan. Manakala perempuan bawah 10 tahun mendapat tempat ke 3 iaitu adik Nabihah bt. kamal. Tahniah diucapkan buat mereka dan cuba lagi di lain masa.

Kejohanan yang julung-julung kali diadakan ini telah mendapat perhatian dari pelbagai pihak dengan mendapat sumbangan berupa kewangan dan juga barang keperluan sukan. Pengerusi kejohanan iaitu Guru Besar SKKK 1, Tn. Hj. Mohamed b. Che Noh mengucapkan ribuan terima kasih kepada para penderma yang telah sudi memberi sumbangan untuk menampung  menjayakan kejohanan ini. Antaranya  Datuk Mohd Fatmi b. Hj. Salleh, Setiausaha Politik Perdana Menteri Malaysia, Kedai Alatan Sukan KB Sport Kelantan, Sykt AFRA dan orang perseorangan. Seterusnya terima kasih juga kepada semua AJK, ibu bapa serta orang perseorangan  yang terlibat dalam menjayakan kejohanan ini.  Harapan semoga kejohanan ini akan menjadi kejohanan wajib untuk diadakan setiap tahun. 

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.