GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Jul 12, 2009

**PERLAWANAN PERSAHABATAN ANTARA SKKK1 DENGAN PPD KOTA BHARU**




Bola sepak Skkk1 terus mengorak langkah dalam arena sukan yang tersohor dewasa ini.Pada 8 hb.Julai baru-baru ini satu perlawanan persahabatan antara pasukan guru Skkk1 dengan Pegawai Pendidikan Daerah Kota Bharu(PPD KB)telah diadakan di padang Maktab Sultan Ismail Kota Bharu.Kelihatan di dalam gambar pasukan Skkk1 berjersi biru manakala pasukan PPD Kota Bharu berjersi kuning.Pasukan Skkk1 terdiri daripada guru-guru dan kakitangan Skkk1,manakala pasukan PPD dianggotai oleh pegawai-pegawai PPD dan beberapa pelajar Maktab Sultan Ismail(SIC).
Turut sama turun padang dalam perlawanan ini ialah mantan pengarah Jabatan Pelajaran Negeri Kelantan Tuan haji Ismail yang mewakili pasukan PPDKota Bharu.Perlawanan ini berkesudahan dengan pasukan SKKK1 menewaskan pasukan PPD Kota Bharu dengan jaringan 7-3.Tahniah diucapkan kepada pengurus pasukan SKKK1 Tuan Mohd Zani dibantu oleh penolongnya En.Razani.
Menurut Tuan Guru Besar,hj.mohamed B.Che Noh menang atau kalah adalah adat pertandingan.apa yang penting perlawanan ini bertujuan untuk merapatkan lagi hubungan silaturrahim antara SKKK1 dengan PPD KB selain dari untuk kecergasan fizikal dan mental.
Selain daripada bertembung dengan PPD KB,Skkk1 telah banyak mengadakan perlawanan dengan sekolah-sekolah lain sekitar Kota Bharu,antaranya dengan SK> Pasir Hor,Sk.Kedai Buluh dan Sk.Pauh lima.Dalam semua perlawanan persahabatan antara sekolah ini,Skkk1 telah berjaya menyapu bersih dengan menguasai kesemua perlawanan persahabatan tersebut.
"Sama-sama martabatkan Skkk1 dan Majulah Sukan Untuk Negara"

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.