GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Sep 26, 2016

PROGRAM SELEPAS UPSR - KEM LITERASI AL-QURAN

26 SEPTEMBER, 2016 - SK KUBANG KERIAN 1

    
 
 
Kem literasi al-quran yang diadakan pada minggu lepas merupakan salah satu aktiviti selepas UPSR. Aktiviti diadakan khas untuk untuk murid tahun 6 yang masih membaca iqra'. Objektif utama aktiviti adalah :-

Objektif: 
  • Murid program jqaf melepasi iqra' 4.
  • Mengurangkan bilangan murid yang tercicir al-quran.
  • Meningkatkan keupayaan murid yang lemah bacaan iqra'
Kem Literasi Al-Quran merupakan satu program yang dirancang untuk memastikan setiap murid lemah dapat melepasi iqra' 1 hingga 4. Ia membolehkan murid yang terlibat secara langsung dalam program j-QAF dapat menguasai bacaan bagi membolehkan mereka membaca Al-Quran dengan baik. Seterusnya dapat memenuhi hasrat Kementerian Pendidikan iaitu murid-murid dapat khatam Al-Quran sebelum melangkah ke sekolah menengah.Kaedah yang digunakan melalui aktiviti ini ialah murid dibahagikan kepada kumpulan kecil, bacaan secara talaqi musyafahah, murid turus dilantik sebagai rakan bimbingan sebaya. Semoga usaha yang baik ini akan memberi manafaat kepada semua murid.
 

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.