GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Apr 23, 2015

PROGRAM JOM MEMBACA 10 MINIT PERINGKAT SEKOLAH

SK KUBANG KERIAN 1- 23 APRIL 2015

SK Kubang Kerian 1 pada hari ini telah melancarkan satu program Jom Membaca 10 minit.Program yang berlangsung selama 10 minit ini telah dilaksanakan serentak di SK Kubang Kerian 1  pada jam 10.00 pagi. Pada waktu ini, semua warga SK Kubang Kerian 1 termasuklah guru, murid dan kakitangan  sekolah telah  membaca apa jua bahan bacaan seperti buku, surat khabar dan  majalah. Terdapat juga di kalangan warga sekolah yang membaca melalui alat digital terkini telefon bimbit dan juga  I-Pad.   

       Bagi memastikan program ini berjalan lancar dan dapat dilaksanakan dengan sepenuhnya, Pusat Sumber SK Kerian 1 turut menyediakan bahan bacaan tambahan termasuklah majalah-majalah berunsurkan pendidikan dan buku-buku fiksyen dan non-fiksyen. Kesemua bahan bacaan yang dipilih disediakan dalam bentuk pinjaman berkelompok. 
      
     Diharap program seumpama ini akan diteruskan di masa akan datang bagi memastikan budaya membaca terus menjadi amalan harian.  Bak kata pepatah, ” Membaca Jambatan Ilmu”.










No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.