GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Apr 22, 2014

PROGRAM MEMBACA 1 MALAYSIA

22 April, 2014 : SK KUBANG KERIAN 1

Program Membaca 1 Malaysia adalah Gerakan Tabiat Membaca. Ianya merupakan satu aktiviti utama Kementerian Pelajaran Malaysia yang diurus setiakan oleh Bahagian Teknologi Pendidikan (BTP). Ia bertujuan membina tabiat membaca dalam kalangan murid sekolah dan pembelajaran sepanjang hayat. Dengan ini Program Membaca 1Malaysia telah dicadangkan sebagai salah satu aktiviti memenuhi program ini dan bagi memenuhi masa lapang murid-murid selepas sesi peperiksaan berakhir. 

Seluruh warga SKKK1 turut menyertai Program Membaca 1 Malaysia yang diadakan serentak pada hari ini di seluruh Malaysia bermula jam 10.00 pagi hingga jam 10.10 pagi . Semua murid dan guru telah sama-sama membaca selama 10 minit bertempat di Anjung MCN. Program dijalankan dengan kerjasama Pusat Sumber Sekolah. Sebanyak 1300 buah buku telah disediakan oleh Pusat Sumber Sekolah untuk memenuhi program membaca 1 Malaysia pada pagi ini.

Selepas membaca selama 10 minit tersebut, beberapa orang murid telah dipanggil untuk membaca sinopsis bahan bacaan yang telah dibaca sebentar tadi. Beberapa hadiah menarik telah disediakan untuk memeriahkan program tersebut. Hadiah telah disumbangkan oleh Koperasi SKKK1.

Dalam ucapan ringkas, Tn. Guru Besar SKKK1, Tn. Hj. Mohamed b. Che Noh telah memaklumkan beberapa objektif utama program ini dijalankan ialah :-
  • Mengisi masa lapang murid-murid selepas peperiksaan. 
  • Menggerakkan program / aktiviti galakan membaca. 
  • Memupuk minat membaca secara berterusan (khasnya semasa waktu cuti sekolah dan juga sepanjang hayat). 
  • Menjadikan PSS / Perpustakaan Negeri / Perpustakaan Desa sebagai tempat rujukan bahan bacaan.
Semua murid SKKK1 membaca selama 10 minit bermula
jam 10.00 pagi menyahut Program Membaca 1 Malaysia 2014


Salah seorang pelajar istimewa turut menceritakan 
sinopsis bahan bacaan yang telah dibaca

Salah seorang penerima hadiah bagi sesi menceritakan 
sinopsis buku bacaan yang telah dibaca sebentar tadi

Semua guru SKKK1 turut membaca buku bersama-sama murid 10 minit

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.