GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Apr 30, 2014

MAJLIS SARANA PIBG DAN PENERANGAN PBS

30 APRIL, 2014 : SK KUBANG KERIAN 1







Sarana Sekolah dan Sarana Ibu Bapa adalah satu program yang telah dirancang oleh Kementerian Pendidikan untuk melibatkan PIBG dan  ibu bapa dalam program yang dianjurkan oleh pihak sekolah. Sokongan dan penglibatan ibu bapa adalah penting dalam membantu pihak sekolah dalam meningkatkan kecemerlangan sekolah. Ibu bapa boleh membantu pihak sekolah dengan menjadi ahli Kumpulan Sokongan Ibu Bapa ( KISB ).

Sehubungan dengan itu SKKK1 telah mengambil maklum dan bertindak segera dalam merealisasikan program tersebut dengan mengadakan majlis sarana PIBG dan penerangan PBS kepada semua ibu bapa tahap 1 (tahun 1 - 3) . Majlis telah diadakan dengan jayanya pada pagi ini dan telah dirasmikan dan diberi penerangan tentang PBS  oleh En. Abdullah b. Mohd Zain, Penolong Pegawai PPD, Unit Peperiksaan Dalaman, Pejabat Pelajaran Daerah Kota Bharu. Dalam ucapan ringkasnya, beliau merakamkan sekalung ucapan tahniah dan syabas kepada pihak pengurusan sekolah SKKK1 kerana telah mengambil langkah awal dalam merealisasikan program ini. Beliau juga turut memaklumkan SKKK1 merupakan sekolah pertama dalam PPD Kota Bharu yang merealisasikan program yang telah di rancang oleh KPM ini. 

Taklimat ringkas tentang sarana telah dijelaskan oleh Pn. Penolong Kanan Hal Ehwal Murid, Pn. HJH. Noraini bt. Abdullah
Bahan dan maklumat lanjut tentang sarana PIBG ini boleh dilayari di link di bawah :-  

Seterusnya, bagi memenuhi program yang telah diadakan pada hari ini, pihak sekolah telah menjemput pihak pengurusan pembelajaran interaktif Zoom-a untuk memberi penerangan dan taklimat tentang pembelajaran interaktif secara maya tersebut kepada semua ibu bapa yang hadir. Kepada semua ibu bapa yang berminat boleh menghubungi pihak sekolah atau pihak pengurusan Zoom-a untuk mendapat keterangan lanjut tentang pembelajaran interaktif tersebut.

Dalam ucapan ringkas alu-aluan, Tn. Guru Besar merakamkan ucapan terima kasih kepada En Abdullah b. Mohd Zain Penolong Pegawai PPD KB, YDP PIBG, para ibu bapa yang sudi meluangkan masa bersama pada hari ini, sebagai tanda sokongan kepada pihak sekolah dalam menjayakan sesuatu program yang melibatkan ibu bapa. Seterusnya beliau juga merakamkan ucapan terima kasih kepada guru-guru serta kakitangan sekolah yang turut serta berganding bahu dalam menjayakan program yang diadakan pada hari ini. Sesungguhnya tanpa kerjasama dan sokongan dari semua pihak, tidak mungkin majlis seumpama ini dapat berjalan dengan lancar dan teratur.


1 comment:

giaonhan247 said...

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

An Thái Sơn chia sẻ trẻ sơ sinh nằm nôi điện có tốt không hay võng điện có tốt không và giải đáp cục điện đưa võng giá bao nhiêu cũng như mua máy đưa võng ở tphcm địa chỉ ở đâu uy tín.

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.