GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Jun 17, 2013

MAJLIS PERASMIAN PENUTUP MINGGU MATEMATIK SKKK1 2013

"MENGGEMILANGKAN AKADEMIK"

17 JUN 2013 - SK KUBANG KERIAN 1

Majlis perasmian penutup Minggu Panitia Matematik SKKK1 2013 telah diadakan pada pagi ini di tapak perhimpunan pagi, dengan Tema "TEROKAI DUNIA MATEMATIK". Majlis dimulakan dengan ucapan alu-aluan oleh Ketua Panitia Matematik SKKK1 iaitu Pn. Hjh. Noor Aida bt. Dato' Hj. Shafii, seterusnya penyampaian hadiah kepada para pemenang yang menyertai pelbagai aktiviti dan pertandingan sepanajang Minggu Panitia Matematik.















Antara aktiviti menarik yang telah diadakan sepanjang minggu tersebut ialah kuiz bertulis tahun 1 dan 2, kuiz terkumpul tahun 3 - 6, kuiz tahun 6 . Dalam majlis yang sama juga turut disampaikan cenderahati kenang-kenangan kepada semua guru Matematik SKKK1.

Dalam ucapan perasmian penutup, Tn. Guru Besar SKKK1, Tn. Hj. Mohamed b. Che Noh menyatakan antara objektif utama diadakan Minggu Panitia Matematik ialah -
  • Untuk menarik minat murid supaya memberi lebih tumpuan semasa proses pengajaran & pembelajaran Matematik di dalam kelas.
  • Memberi  peluang, sokongan dan dorongan kepada murid untuk meneroka alam Matematik di luar bilik darjah melalui pertandingan dan permainan.
  • Menyedarkan murid bahawa Matematik adalah pelajaran yang menyeronokkan dan mencabar  minda.
  • Mencungkil bakat murid agar cekap dan pantas dalam menyelesaikan masalah semasa pertandingan. 
Sebelum mengakhiri ucapan perasmian penutup, beliau berharap agar semua murid SKKK1 sentiasa mengambil bahagian dan peluang dalam setiap aktiviti yang di anjurkan oleh pihak sekolah.

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.