GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

May 14, 2017

GOTONG ROYONG MEGA BERSEPADU PERANGI AEDES SIRI 1

14 MEI, 2017 - SK KUBANG KERIAN 1

 
 
 
 

 
Gotong royong mega bersepadu perangi Aedes Siri 1 untuk pencegahan pembiakan nyamuk Aedes telah diadakan dengan jayanya oleh seluruh warga SKKK1 bersama  murid-murid tahun 4 dan 5 pada 13 Mei, 2017 (sabtu). Program ini bermula jam 8.00 hingga 11.00 pagi melibatkan semua guru dan murid tahun 4 dan 5. Guru-guru dan murid-murid telah diagihkan mengikut kawasan tertentu seluruh sekitar kawasan sekolah. 

Sehubungan dengan itu Tn. Guru Besar, Tn. Hj. Mohamed bin Che Noh mengucapkan terima kasih kepada semua guru, kakitangan dan murid-murid yang terlibat dalam kerjasama melaksanakan program gotong royong selaras dengan persetujuan Mesyuarat Pasukan Petugas Khas Denggi Peringkat Kebangsaan Bil 3/2017, untuk mengadakan gotong royong mega bersepadu perangi aedes siri 1.

Objektif Gotong Royong
  1. Menjadikan amalan kebersihan sebagai budaya cara hidup sihat
  2. Memupuk sikap keprihatinan dan komitmen yang tinggi di kalangan warga sekolah tentang pendidikan pencegahan demam denggi
  3. Menjadikan murid sebagai agen perubahan terhadap pencegahan pembiakan nyamuk Aedes
  4. Mengwujudkan persekitaran sekolah yang bersih, kondusif, dan bebas pembiakan nyamuk Aedes.

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.