GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Jan 31, 2016

MAJLIS PENYAMPAIAN WATIKAH PERLANTIKAN PEMIMPIN KECIL SKKK1 2016

31 JANUARI 2016 - SK KUBANG KERIAN 1







Majlis penyampaian watikah perlantikan pemimpin kecil SKKK1 bagi sesi 2016 telah diadakan dengan jayanya pada pagi ini bertempat di Anjung Tinggi SKKK1. Majlis telah dirasmikan oleh SUPT Azli b. Md Noor Ketua Jabatan Ketenteraman Awan/Ketua Trafik Negeri Kelantan. Turut hadir dalam majlis tersebut ialah YDP PIBG Tn. Mohd Yunus@Halim b. Tahir.  Dalam ucapan ringkas alu-aluan, Tn. Guru Besar Tn. Hj. Mohammad b. Che Noh, mengalu-alukan kedatangan SUPT. Azli b. Md Noor serta rombongan ke sekoloh dan sekalung penghargaan terima kasih diucapkan kepada semua guru serta warga sekolah kerana telah memberi kerjasama yang baik dalam menjayakan majlis pada hari ini. Tanpa kerjasama dari semua pihak tidak mungkin majlis seumpama ini dapat diadakan dengan jayanya.

Sejurus selepas majlis penyampaian watikah perlantikan semua pemimpin kecil sekolah mengikuti kem Motivasi Kepimpinan. Antara Objektif program ini diadakan ialah :- 

1. Melahirkan Pengawas, Pengawas PSS, Briget ICT, Pengawas SPBT, Ketua Darjah dan Penolong Ketua Darjah yang bertanggungjawab pada diri, rakan-rakan, ibu bapa, masyarakat dan negara. 
2. Membentuk identiti Pengawas, Pengawas PSS, Briget ICT, Pengawas SPBT, Ketua Darjah dan Penolong Ketua Darjah yang berpandangan jauh dan berfikiran positif dalam melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan.
3. Memupuk semangat kerjasama, toleransi, berdikari dan berkeyakinan diri dalam kalangan pelajar. 
4. Meningkatkan motivasi kendiri pelajar. 
5. Melahirkan pemimpin pelajar yang kental dan berdaya saing bagi merialisasikan Visi dan Misi sekolah. 
6.Menyediakan pelbagai program bagi meningkatkankepimpinan pelajar.

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.