GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Mar 29, 2015

KEM BESTARI SOLAT TAHAP 1 SIRI 1 2015

SK KUBANG KERIAN 1 - 28 MAC 2015


Kem Bestari Solat Tahap  1 siri 1 telah diadakan selama 2 hari iaitu dari 27 hingga 28 Mac 2015.Seramai 560 orang murid tahun 1,2 dan 3 telah mengikuti kem itu dengan jayanya iaitu selama 2 hari.Kem Bestari Solat  merupakan salah satu aktiviti wajib yang dilaksanakan pada setiap tahun untuk memastikan murid dapat menunaikan solat dengan sempurna dari segi bacaan, perbuatan, ilmu pengetahuan dan penghayatan. Kem ini bermula jam 8.00 pagi hingga 12.00 tgh. Aktiviti di jalankan secara teori dan amali, dikendalikan oleh guru Pendidikan Agama Islam, guru j-Qaf dan guru Fardu Ain (KAFA). Antara objektif utama Kem Bestari Solat ialah :- Murid dapat mengambil wuduk dengan sempurna. Murid dapat mengetahui bilangan rakaat solat-solat fardu dengan betul. Murid dapat melaksanakan semua perbuatan serta bacaan dalam solat betul dan lancar. Murid dapat melaksanakan solat dengan sempurna samaada secara bersendirian atau berjamaah.






No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.