GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Oct 10, 2013

PERLAKSANAAN DASAR WARGA EMAS NEGARA DI SK KUBANG KERIAN 1

"MENGGEMILANGKAN AKADEMIK"

10 OKTOBER, 2013 : SK KUBANG KERIAN 1, KOTA BHARU

Program Dasar Warga Emas Negara adalah suatu program yang dilancarkan oleh kerajaan bagi  mencapai matlamatnya iaitu : Mendayaupayakan individu, keluarga dan masyarakat dengan menyediakan perkhidmatan mesra warga emas yang cekap dan berkesan serta membangunkan persekitaran yang memboleh dan membantu supaya warga emas hidup sejahtera. Dasar tersebut merupakan salah satu daripada dasar-dasar utama Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat (KPWKM) bertujuan untuk membangunkan masyarakat prihatin terhadap fenomena penuaan dan mendayaupayakan masyarakat bagi menghadapi hari tua.






Sehubungan dengan itu SK Kubang Kerian 1, telah menjalankan beberapa program melibatkan sebilangan guru dan murid sebagai sebahagian daripada pelaksanaan Dasar Warga Emas Negara di peringkat sekolah. Pelaksanaan Dasar Warga Emas Negara di SK Kubang Kerian 1 diterajui oleh Unit HEM melalui Panitia Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan (PSK) dengan kerjasama Unit Bimbingan dan Kaunseling.

Antara aktiviti yang telah dijalankan pada hari ini ialah sukaneka. Beberapa acara menarik antara warga emas dan murid-murid SKKK1 telah diadakan. Anataranya ialah, bowling kelapa, tiup dan pecahkan belon, kukur kelapa, mencucuk manik, mencari duit dalam tepung dan membawa telur menggunakan sudu.

Pihak sekolah mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang telah membantu menjayakan aktiviti sukaneka yang telah dijalankan, dan mengharapkan agar semua aktiviti yang telah dan akan dilaksanakan mencapai matlamat yang dirancang. 

Hadiah serta saguhati kepada semua pemain akan disampaikan oleh Tn. Guru Besar SKKK1 pada perhimpunan pagi Ahad minggu hadapan.Insyallah.

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.