GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Oct 9, 2013

LAWATAN KEMBARA BAHASA KE SKKK1

"MENGGEMILANGKAN AKADEMIK"

9 OKTOBER, 2013 - SK KUBANG KERIAN 1



SK. KUBANG KERIAN 1 amat bertuah pada hari ini kerana telah menjadi destinasi pilihan untuk dilawati oleh lebih kurang 40 orang peserta yang menyertai KEMBARA BAHASA DEWAN BAHASA DAN PUSTAKA sempena Bulan Bahasa Kebangsaan 2013. Lawatan muhibbah ini merupakan salah satu aktiviti Kembara Bahasa DBP yang bertemakan Jelajah Negara Semarakkan Bahasa dari 9 - 12 Oktober, 2013.

Antara aktiviti menarik yang sempat di adakan sempena lawatan muhibbah ini ialah memberi taklimat ringkas tentang kepentingan teknik bercerita dan cara-cara betul teknik bercerita kepada semua murid SKKK1 serta menunjuk cara membuat origami burung merpati dengan menggunakan sehelai kertas putih.

Dalam ucapan ringkas, Tn. Guru Besar SKKK1, Tn. Hj. Mohamed b. Che Noh mengalu-alukan kedatangan dan mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua peserta Kembara Bahasa 2013 kerana sudi berkunjung ke SKKK1. Tidak dilupakan ribuan terima kasih juga kepada seluruh warga SKKK1 terutama Guru-guru dari Panitia Bahasa Melayu di atas kerjasama yang diberikan sepanjang menjalankan persiapan sambutan majlis pada hari ini.

 Para peserta kembara sedang menonton persembahan silat oleh murid-murid SKKK1



 Murid-murid tekun melihat cara-cara membuat origami burung merpati dengan menggunakan sehelai kertas A4

Guru Besar SKKK1, Tn. Hj. Mohamed b. Che Noh memberi ucapan alu-aluan

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.