GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Sep 14, 2009

**MAJLIS PENYAMPAIAN ZAKAT**

Pada 14 September 2009 satu majlis penyampaian zakat telah
disempurnakan di Sk.Kubang Kerian 1.Majlis ini disempurnakan oleh Guru Besar
SKKK1 Tuan Hj.Mohamed B.Che Noh bertempat di bilik beliau.Seramai 150 orang
ibubapa yang terlibat dalam penyampaian zakat ini.Penyampaian zakat ini
disampaikan kepada ibubapa yang layak sahaja.Seramai 111 ibubapa daripada aliran biasa,25 daripada prasekolah dan 14 orang daripada kelas pendidikan khas.Majlis bermula seawal jam 9.00 hingga 11.00 pagi.penyerahan wang zakat ini disempurnakan dengan "akad zakat" oleh penyampai Tuan Hj.Mohamed B.Che Noh dan juga para penerima.Dengan adanya pemberian zakat ini,pihak pentadbiran sekolah berharap
dapat ringankan beban keluarga yang terlibat.Sekurang-kurangnya mereka dapat menggunakan pemberian ini bagi persiapan menyambut syawal nanti.Zakat tahun ini berupa wang tunai dan sepasang kain untuk baju raya,juga kain pelikat.Menurut Tuan Hj.Mohamed B. Che Noh,sumber dana pada tahun ini adalah
hasil kutipan daripada zakat para guru SKKK1,dan juga badan-badan koperat.Kain dan pelikat adalah sumbangan daripada Zaini Textile.Terima kasih diucapkan kepada semua penyumbang yang telah sudi menghulurkan bantuan..."Bersama membantu ke arah kebaiakan"

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.