GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Dec 27, 2016

KURSUS LDP PEMBELAJARAN ABAD KE 21

27 DISEMBER, 2016 - SK KUBANG KERIAN 1




Kursus Latihan Dalam Perkhidmatan, Pembelajaran Abad Ke 21 telah diadakan pada hari ini untuk semua guru SKKK1 bermula jam 10.00 pagi hingga 12.00 tgh. Kursus ini telah dikendalikan sepenuhnya oleh Tn. Hj. Wan Nor Azman bin Wan Hassan, Pegawai PPD Bahagian Pengurusan Kurikulum (SN & MT) PPD Pasir Mas Kelantan. 

Secara amnya Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) telah melancarkan inisiatif pembelajaran abad ke-21 secara rintis pada tahun 2014 dan meluaskan pelaksanaan keseluruh negara mulai tahun 2015. Oleh itu kursus LDP pada hari ini mendedahkan guru-guru tentang Pembelajaran Abad Ke 21 meliputi amalan dan pelaksanaan di sekolah, ciri-ciri pembelajaran abad ke 21, kemahiran-kemahiran yang perlu dikuasai dalam pengajaran dan pembelajaran abad ke 21, susun atur bilik darjah abad ke 21 dan beberapa aspek lain yang melibatkan pembelajaran abad ke 21.

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.