GURU-GURU SKKK1 2022

GURU-GURU SKKK1 2022

Nov 7, 2013

MAJLIS PERSARAAN GURU CEMERLANG SKKK1

"MENGGEMILANGKAN AKADEMIK" 

7 NOVEMBER, 2013 - SK KUBANG KERIAN 1

 Pada hari ini SK Kubang Kerian 1 mencatat satu lagi lembaran sejarah meraikan persaraan seorang guru yang akan bersara secara rasminya bermula esok 8 November, 2013. Beliau yang diraikan dengan penuh meriah dan gilang gemilang itu tidak lain dan tidak bukan ialah Pn. Hjh. Che Zaiton bt. Salleh. Beliau merupakan seorang guru Pakar Bahasa Inggeris dan sering menjadi penceramah Teknik Menjawab UPSR di sekolah-sekolah di dalam dan luar negeri. 

Dilahirkan pada 25 Disember, 1955 bersamaan 10 Jamadil Awal 1374 H di Kg. Badang, Kota Bharu Kelantan. Mendapat pendidikan awal di SK Rambutan Rendang dari 1961 hingga 1967. Seterusnya melanjutnya pelajaran ke sekolah Menengah Kota Bharu hingga tingkatan 3. Meneruskan pelajaran di sekolah Menengah Zainab dalam tingkatan 4 dan tingkatan 5 di SM Tengku Mahmood Besut.

Beliau memulakan tugas sebagai seorang pendidik pada tahun 1977 iaitu di SK Kg. Rahmat Felda Chalok setelah 2 tahun mengikuti latihan asas perguruan di Maktab Perguruan Perempuan Melayu Melaka pada tahun 1975 hingga 1976. Beliau memulakan tugas di SKKK1 bermula pada Mei, 1994.











Dalam ucapan ringkas, Tn. Guru Besar SKKK1, Tn. Hj. Mohamed b. Che Noh merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada yang diraikan pada hari ini di atas sumbangan bakti yang dicurahkan selama berada di SKKK1. Harapan dan doa semoga, Pn. Hjh. Che Zaiton akan sentiasa sihat dan gembira di samping keluarga tercinta setelah pencen nanti. Seluruh warga sekolah merasakan kehilangan sebutir permata yang banyak berjasa dan sukar dicari ganti. Segala jasa bakti yang dicurahkan akan di kenang sepanjang hayat dan hanya Allah sahaja yang mampu membalasnya. Insyallah panjang umur berjumpa lagi di lain ketika.

No comments:

PENAFIAN

SK Kubang Kerian 1 TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas apa-apa kerugian atau kehilangan yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman ini. Sekian, harap maklum. Terima kasih.
SK KUBANG KERIAN 1.

PERINGATAN UNTUK BAHAN SALINAN

Semua bahan dan maklumat dalam laman blog ini tidak dibenarkan menyalin atau diterbitkan semula, disimpan dalam cara yang boleh digunakan lagi, atau pun dipindahkan, dalam sebarang bentuk atau dalam sebarang cara tanpa izin terlebih dahulu daripada admin http://skkubangkerian1.blogspot.com kecuali telah dinyatakan untuk dikongsi bersama.Sekian terima kasih.